Firma noastră vă oferă servicii complete de evaluarea riscurilor de accidentare, pentru a vă putea desfășura activitatea în conformitatea cu normele legale.
Ce este evaluarea riscurilor de accidentare ?
Pentru a se putea genera un mediu de lucru cât mai sigur și mai sănătos, legislația europeană și cea națională, obligă pe toți angajatorii la a evalua într-un mod concret și individual toate riscurile la care angajații ar putea fi supuși, atât în prezent cât și pe termen lung. Evaluarea reprezintă etapa de identificare a factorilor de risc de accidentare și/sau îmbolnăvire profesională, determinând astfel nivelul de risc al oricărui loc de muncă, fiind OBLIGATORIE conform legii 319/2006. Evaluarea se realizează sistematic, periodic și cuprinzător, pe baza unor metodologii logice și clar definite, pentru a se putea reflecta într-un mod obiectiv situația punctelor de lucru din perspectiva SSM, în vederea stabilirii ulterioare a ierarhiilor și priorităților măsurilor de prevenire.
În acest sens, Inspecția Muncii oferă un ghid complet a procesului de evaluare a riscului de accidentare: GHID DE EVALUARE A RISCULUI.
1. Etapele analizei riscurilor:
- constituirea echipei de analiză și evaluare.
- descrierea sistemului analizat.
- identificarea factorilor de risc din sistem.
- evaluarea riscurilor de accidentare și îmbolnăvire profesională.
- stabilirea masurilor de prevenire (ierarhizarea riscurilor și stabilirea priorităților de prevenire).
- repetarea periodică a evaluării conform legii.
2. Identificarea pericolelor:
- identificarea tuturor pericolelor potențiale ale locului de muncă.
- evaluarea riscurilor și clasificarea acestora într-o ordine prioritară.
- deciderea acțiunilor preventive.
- adoptarea de măsuri concrete.
- monitorizarea și revizuirea.
3 . Identificarea personalului expus pericolului:
- identificarea categoriilor de personal expuse pericolului.
- identificarea la nivel individual a tuturor persoanelor ce pot fi expuse pericolului.